Kako da otvorim doo online i iskoristim olakšice za preduzetnike

Ukoliko ste planirali da otvorite doo i iskoristite olakšice za kvalifikovano novozaposleno lice, znajte da sve to možete učiniti online bez odlaska na šaltere.

Da moguće je!

Doo možete otvoriti online, bez izlaska iz kuće. Takođe, nakon otvaranja, u radni odnos se možete prijaviti online, opet bez izlaska iz kuće. Sve zakonske procedure koje je potrebno obaviti nakon otvaranja doo, mogu se obaviti online.

Kako odraditi sve online?

1 Korak
Kvalifikovani elektronski sertifikat

Ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat na ličnoj karti (ili od nekog drugog izdavača) možete već sada pokrenuti proces otvaranja doo.

Ukoliko ne posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat, isti možete pribaviti u roku od nekoliko dana preko sertifikacionih tela. Preporučujemo:

 

  • Privrednu komoru Srbije – Zahtev za sertifikat podnosite online, putem njihovog portala eUsluge PKS. Nakon podnetog zahteva i plaćanja za izradu sertifikata (koji košta 3.600 dinara), sertifikat se generiše u roku od nekoliko dana. Na mail vam stiže poruka da je sertifikat generisan i da možete izvršiti preuzimanje. Ovo je i jedini momenat u kome morate izaći iz kuće da biste preuzeli sertifikat u prostorijama PKS.
2 Korak
Elektronska registracija doo

Nakon pribavljenog elektronskog sertifikata potrebno je da izvršite registraciju doo online putem portala Agencije za privredne registre. Na stranici eRegistracija jednočlanog i višečlanog doo pronaći ćete sve informacije za elektronsko otvaranje doo.

Prednosti elektronske registracije doo:

  • Osnivački akt ne morate da overavate kod notara, kao što je to slučaj sa papirnom registracijom. Dovoljno je da osnivački akt potpišete vašim elektronskim sertifikatom;
  • Taksa za registraciju je niža u odnosu na papirnu registraciju (taksa iznosi 4.500 dinara kod elektronske registracije, dok kod papirne registracije iznosi 5.900 dinara + overa osnivačkog akta)
  • Celokupnu proceduru završavate iz udobnosti vašeg doma; nema bespotrebnog čekanja u redovima i gubljenja vremena.

Ukoliko vam procedura elektronske registracije zvuči komplikovano, ili jednostavno ne želite sami da se opterećujete sa time, prepustite celokupnu proceduru PSK stručnom timu. Ukoliko nemate elektronski sertifikat umesto vas ćemo podneti zahtev za izdavanje istog, a nakon toga završićemo i celokupnu registraciju doo „iz fotelje“.

3 Korak
Prijava u radni odnos preko novoosnovanog doo

Kada dobijete rešenje o registraciji – koje stiže na e-mail adresu u roku od dva dana od momenta podnošenja registracione prijave, potrebno je da se, kao osnivač, prijavite u radni odnos. Rok za prijavu osnivača u radni odnos je 8 dana od dana registracije doo.

Prijavu u radni odnos takođe možete izvršiti online putem portala CROSO. Prvo je potrebno da izvršite registraciju obveznika – odnosno vašeg novog doo, a nakon toga se prijavljujete kao osnivač šifrom 207 ili ako imate zaposlena lica, njih prijavljujete šifrom 101.

Naravno, nakon osnivanja doo,ako ste taj deo posla uradili sami, zaista vam već treba knjigovođa. Kod trećeg koraka je i preporuka da prijavu na zaposlenje odradi knjigovođa, a ne vi sami.

Ukoliko ispunjavate uslov za korišćenje olakšica za kvalifikovano novozaposleno lice, biće potrebno da uzmete Uverenja kojima to i potvrđujete. Uverenja takođe možete preuzeti sami putem portala CROSO.

Preuzmite Uputstvo za dobijanje Uverenja sa CROSO portala.

4 Korak
Otvaranje tekućeg računa u banci

Ovo je korak koji može biti komplikovan u vreme vanrednog stanja, jer banke još uvek nisu prilagodile poslovanje pa na potpisivanje ugovora morate ići lično.

Ono što je preporuka jeste da kontaktirate banku telefonom, tražite svu dokumentaciju za otvaranje tekućeg računa da vam pošalju na mail, popunite dokumenta, i pošaljete im skenirano uz molbu da ćete originale dostaviti nakon vanrednog stanja.

5 Korak
Ostalo

Ostale obaveze koje imate nakon otvaranja doo odnose se na:

  • upis u evidenciju stvarnih vlasnika – u roku od 15 dana od dana osnivanja – takođe se završava online preko portala APR-a u delu Centralna evidencija stvarnih vlasnika.
  • Podnošenje akontacijone poreske prijave za porez na dobit – PP PDP – u roku od 15 dana od dana registracije – prijava se podnosi online preko portala ePorezi.
Ukoliko vam treba stručna podrška za sve gore pobrojane korake izaberite PSK

Specijalizovani smo za online knjigovodstvo. Sve procedure obavljamo umesto vas. Kontaktirajte nas i zakažite razgovor.

Ukoliko vam se dopao članak molim vas lajkujte i podelite. Hvala!

Add a Comment

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

one + 14 =