Ažirirano: 26.07.2019.
Ovde ćemo detaljno objasniti šta sve od dokumenacije paušalac:
- nakon osnivanja preduzetničke radnje;
- i ubuduće, odnosno jednom godišnje,
mora da dostavlja Poreskoj upravi; kako bi bio siguran da, sa poreskog aspekta, ne pravi nikave prekršaje i poštuje sve Zakone.
Šta sve moram da dostavim Poreskoj odmah nakon osnivanja?
Odgovor: Ništa!
U tekstu Registracija preduzetnika sam napomenula da preduzetnik sve može da završi u APR-u, jer APR i Poreska uprava razmenjuju podatke i sve bi trebalo savršeno da funkcioniše. Na samoj registracionoj prijavi vi navodite da želite paušalno da se oporezujete.
Znači nakon registracije nemate potrebu da idete u Poresku upravu.
Prijava na socijalno osiguranje
Ukoliko ste nezaposleni APR će vas prijaviti i na socijalno osiguranje. Dešava se da APR ovo ne odradi, u tom slučaju ćete morati sami da se prijavite na socijalno osiguranje u nadležnom PIO fondu.
Ukoliko ne dobijete M obrazac uz Rešenje o registraciji znači da niste prijavljeni na socijalno osiguranje i to morate sami da učinite.
Online poreska prijava PPDG1-R
Počev od 01.01.2018. godine svi novoosnovani paušalci moraju u roku od 15 dana od datuma registrovanja u APR-u da podnesu poresku prijavu
PPDG1-R elektronskim putem preko portala e-porezi
Da biste sami podneli ovu prijavu morate imati kvalifikovani elektronski sertifikat, ili možete ovlastiti knjigovođu da umesto vas podnese ovu prijavu.
PPDG1-R prijava se podnosi samo jednom prilikom osnivanja. Nema potrebe da se ponovo podnosi svake godine ukoliko ispunjavate uslove za paušalno oporezivanje. Ili ukoliko nije došlo do nekih bitnijih promena. Bitnije promene bi bile npr. ako ste promenili sedište radnje iz jednog grada u drugi, ili imate novog radnika, značajno su vam se promenili prihodi i sl.
PPDG1-R je prijava koja se podnosi umesto Zahteva za paušalno oporezivanje koji se ranije dostavljao direktno poreskom inspektoru.
Svakako vam savetujemo da nakon podnošenja PPDG1-R prijave posetite vašeg poreskog inspektora i proverite da li treba da mu dostavite još nešto od dokumentacije.
Dokumentacija koju bi poreski inspektor mogao da vam traži je sledeća:
- Fotokopiju ili očitanu ličnu kartu;
- Fotokopiju Rešenja iz APR-a;
- Ukoliko želite da neko drugi umesto vas ubuduće komunicira sa Poreskom upravom pripremite i Punomoćje za zastupanje pred poreskim organima (formu možete pronaći na Googlu);
- Ukoliko ste zakupili poslovni prostor za obavljanje delatnosti, pripremite i Ugovor o zakupu (jer ćete na ovo posle morati da plaćate porez na zakup nepokretnosti); i
Poreska uprava ima rok od 30 dana, od dana podnošenja Zahteva, da donese Rešenje za paušalno oporezivanje, ili da vas odbije za paušalno oporezivanje. Ovi rokovi su definisani Zakonom o porezu na dohodak građana.
Šta sve moram da dostavim Poreskoj upravi jednom godišnje nakon otpočinjanja delatnosi?
U godini u kojoj ste otpočeli obavljanje delatnosti (npr. 2019. godina), i završili sve prethodno navedene korake, možete da se opustite i radite vaš posao.
Ukoliko ste u prethodnoj godini bili paušalac, i nije došlo do promena:
počev od 2018. godine paušalci poreskoj upravi ne dostavljaju ništa.
Znači, nakon otpočinjanja delatnosti kao paušalac, Poreskoj upravi više ne dostavljate ništa. Ovo je definsano članom 42. Zakona o porezu na dohodak građana.
Ukoliko ste u prethodnoj godini bili knjigaš, i u narednoj ispunjavate uslove za paušalno oporezivanje i želite da se paušalno oporezujete morate podneti
Zahtev za paušalno oporezivanje za narednu godinu
Zahtev se podnosi do 30. novembra tekuće godine – pa tako npr. u 2019. godini Zahtev podnosite do 30.11.2019. godine za 2020. godinu, ukoliko želite da budete paušalno oporezovani u 2020. godini.
Znači, ukoliko ste u tekućoj godini plaćali porez na prihod od samostalne delatnosti samooporezivanjem, tzv. preduzetnici knjigaši, a u narednoj godini želite da pređete na paušal. To možete pod sledećim uslovima:
- da niste prešli limit od 6.000.000 prihoda u tekućoj godini;
- da niste u sistemu PDV-a; i
- da smatrate da ćete biti ispod 6.000.000 prihoda u narednoj godini.
Uz Zahtev za paušalno oporezivanje poreski inspektor će najverovatnije da vam traži i:
- Podatke o ostvarenom prometu za 2019. godinu;
- Promet preko preko tekućeg računa u 2019. godini;
LIMIT ZA PAUŠALNO OPOREZIVANJE 6.000.000 DINARA
Skrećem vam pažnju na sledeće:
Za limit od 6 mil. treba da se gleda samo KPO knjiga, odnosno prihod knjigaša, jer se tu beleži prihod za tekuću godinu. A vama je na račun mogla da legne i uplata za nešto što ste odradili prethodne godine, pa da pređete taj limit na tekućem računu. Ili, mogli ste sami sebi da uplatite pozajmicu u nekom velikom iznosu da pokrijete troškove poslovanja, pa da pređete limit po tekućem računu, što nema veze sa vašim prihodom.
U narednom tekstu pročitajte: kako se vodi KPO knjiga.
Da li je moguce otvoriti pausalnu radnju ali sa odlozenim pocetkom rada same radnje.Naime,poslodavac trazi od mene da otvorim pausalnu radnju dok sam u radnom odnosu i da je stavim dva meseca na mirovanje,sto mi je ide u prilog jer cu imati prekid u PIO.Hvala
Poštovana, možete da otvorite paušalnu radnju sa odloženim pocetkom obavljanja delatnosti u APR-u (na strani 3 Jednistvene registracione prijave ima deo u kome se bira opcija da se početak obavljanja delatnosti prijavljuje naknadno). Ali dok ne prijavite početak obavljanja delatnosti radnja nije aktivna tako da ne smete imati nikakve transakcije. Takođe kao preduzetnik možete da se registrujete na određeno vreme, u tom slučaju na Prijavi stavljate datum do koga se registrujete. Sa druge strane mozete odmah otvoriti radnju kao aktivnu, pa je staviti u mirovanje nakon nekoliko dana. U tom slučaju morate podneti PPDG1R prijavu za pocetak obavljanja delatnosti, obavestiti APR o stavljanju radnje u mirovanje i podneti jos jednu PPDG1R prijavu za stavljanje radnje u mirovanje. To su opcije, pa vi vidite sta vam više odgovara.
Otvorio sam agenciju sa odlozenim pocetkom obavljanja delatnosti (dakle pocetak cu naknadno prijaviti).
Da li onda imam rok od 15 dana od DATUMA OSNIVANJA agencije za podnosenje prijeve poreskoj upravi, ili imam rok od 15 dana od DATUMA POCETKA OBAVLJANJA DELATNOSTI?
Hvala unapred!
Rok od 15 dana odnosi se na datum početka obavljanja delatosti, znači sada ništa ne podnosite Poreskoj upravi do momenta početka obavljanja delatnosti.
da li preduzetnik treba da ima pečat?. Naime, donet je propis da se poslovanje u bankama može odvijati bez pečata.
Poštovani, u pravu ste, preduzetnik ne mora da ima pečat u poslovanju sa bankom, takođe možete i fakture da izdajete bez pečata i potpisa. Međutim, Poreska uprava još uvek traži pečat za izdavanje raznih uverenja, potvrda i sl. Tako da vam savetujem da ipak izradite pečat, bar dok se naša administracija još malo ne modernizuje.
Pozdrav,
Sta se desava u slucaju da se prekoraci limit od 15 dana za podnosenje zahteva za pausalno poreskoj? Ja sam prekoracio dati rok za 20 dana.
Poreski inspektor može da vas kazni novčanom kaznom prema Zakonu o poreskom postupku i poreskoj administraciji, ali to se najčešće dešava ukoliko oni otkriju da niste podneli poresku prijavu pa vas oni opomenu. S obzirom da ste samoinicijativno ipak podneli prijavu, ali sa zakašnjenjem, u praksi se retko dešava da vas kazne, tako da budite mirni. Takođe, želim da vam napomenem da se od 01.01.2018. godine poreska prijava za paušalno oporezivanje (PPDG1-P) podnosi online preko portala ePorezi, a poreski inspektor po prijemu Prijave sačinjava Rešenje o paušalnom oporezivanju koje vam stiže na adresu.
Poštovani, imam konkretan problem i ne znam kako bih ga rešila, a imam utisak da sam se našla u prelaznoj situaciji između elektronskog i papirnog prijvljivanja. Naime, preduzetnik sam, radnja osnovana 28.12.2017, januara predat poreskoj upravi zahtev za paušalno oporezivanje koji je uredno primljen i zaveden. Kako rešenje nikako da stigne, otišla sam kod poreskog inspektora da se raspitam o svom predmetu, a dobila obaveštenje da moram sve ponovo da uradim elektronski. Da li mislite da je to zaista tako, s obzirom da imam već zavedenu prijavu na pisarnici?
Miroslava, ukoliko ste poresku prijavu predali u januaru, neophodno je da se prijava preda i elektronski. Zakon je jasan: sve poreske prijave za paušalno oporezivanje predaju se u elektronskoj formi počev od 01.01.2018. godine, iz tog razloga vam je poreski inspektor i tražio elektronsku prijavu. Podnesite elektronsku prijavu sada, a svakako potvrdu da ste predali prijavu u papirnoj formi sačuvajte, jer vam je to dokaz da ste prijavu svakako predali na vreme.
Postovanje,
da li se za rok od 6 miliona dinara posmatra kalendarska godina ili poslednjih 365 dana? Da li naplata od od 3.5 miliona u drugoj polovini jedne godine I 3 miliona u prvoj polovini sledece cine 6.5 miliona ili su to dve razdvojene godisnje sume?
Hvala, pozdrav
Limit od 6 miliona dinara kao uslov za paušalno oporezivanje odnosi se na kalendarsku godinu. Znači u vašem primeru obveznik nije prešao limit od 6 miliona jer je iznose primio u dve različite kalendarske godine. S poštovanjem.
Podneo sam zahtev za registraciju pausalne firme pre dva-tri dana u apr-u. Predomislio sam se u medjuvremenu (tj. ne treba mi firma, nasao sam standardni posao). Sta treba da uradim kako mi u buducnosti ne bi stigla kazna?
Vama je paušalna firma verovatno već otvorena u APR-u ako ste zahtev podneli pre dva tri dana, samo vam još nije stiglo obaveštenje, pozovite pitajte. Neće vam stizati nikakva kazna, već će vam biti obračunati porez i doprinosi od dana otvaranja firme. Da se to ne bi desilo možete da učinite dve stvari: prva je da ugasite firmu, ako je već otvorena morate da prođete proceduru gašenja firme; druga mogućnost je da stavite firmu u mirovanje ukoliko smatrate da će vam u dogledno vreme zatrebati, u toku mirovanja ne ide vam obračun poreza i doprinosa pa samim tim nemate nikakve troškove.
Postovani,
popunjavam redovno KPO knjigu. Da li postoji obaveza podnosenja ove knjige jednom godisnje poreskoj upravi? Imam mali broj izdatih faktura godisnje i knjigu nisam popunio ni do pola za protekih par godina. Napominjem da sam pausalac od samog pocetka i da ne prelazim iznose koji su propisani zakonom od 6 miliona dinara.
Poštovani, nigde u Zakonu ne piše da ste u obavezi da KPO knjigu dostavljate poreskom inspektoru jednom godišnje, ali ukoliko vam poreski inspektror traži ovu knjigu za tekuću ili prethodne godine, onda ste u obavezi da mu dostavite. Znači ne mora svojevoljno da se dostavlja svake godine. Savetujem vam da ne budete lenji već da popunite KPO za sve prethodne godine, i da nastavite redovno da je popunjavate. To je jedina evidencija koju morate da vodite kao paušalac.
Poštovani,
Upravo sam došla iz Poreske uprave, gde sam išla da podnesem zahtev za paušalno porezivanje za narednu, 2019-u godinu, kao što sam to činila svih ovih godina.
Ove godine me je dočekalo objašnjenje da se prijave više NE PODNOSE! Podnose se JEDINO ako postoji promena vrste oporezivanja.
Ja i dalje ostajem paušalac, pa me interesuje da li je ova informacija tačna i kada je i zašto došlo do promene?
Hvala!
Poštovana, ukoliko ste u tekućoj godini bili paušalac, i naredne godine se ništa ne menja, niste više u obavezi da podnesete Zahtev za paušalno oporezivanje za 2019. godinu. To je definisano članom 42. Zakona o porezu na dohodak građana gde stoji: “Preduzetnik kome je utvrđeno pravo na paušalno oporezivanje, ovaj način oporezivanja koristi dok se ne utvrdi da su prestali razlozi za paušalno oporezivanje, odnosno da izmenjeni uslovi isključuju pravo na paušalno oporezivanje.” Znači, samo preduzetnici koji prvi put prelaze na paušalno oporezivanje dužni su da dostave Zahtev.
Postovani,
Registrovao sam se kad preduzetnik pausalac novembra prosle godine i podneo tad zahtev za pausalno oporezivanje koji je odobren. Nastavio ove godine da radim i placam doprinose i poreze, i jasno mi je iz Vaseg odgovora da vise nisam u obavezi da podnosim taj zahtev za pausalno oporezivanje, ali da li sam i obavezi da podnosim bilo sta drugo, neku prijavu ili neki drugi zahtev? Znam da sam prosle godine predao neku prijavu gde sam navodio prihod itd.
Ili vise nista nije potrebno – samo radim i placam svakog meseca doprinose i poreze i nista ne podnosim?
Sta u slucaju da predjem limit od 6 miliona? Da li sam duzan da sam to prijavim ili?
Hvala!
Izvinite na zakasnelom odgovoru. Više ništa, bukvalno, ne predajte Poreskoj upravi, radite vaš posao, plaćate doprinose i to je to. U slučaju kada predjete limit od 6 miliona (gleda se kalendarska godina) više nemate pravo da budete paušalac i morate da podnesete poresku prijavu za samooporezivanje, u tom slučaju morate da vodite knjige – od 2019. godine dvojno knjigovodstvo, tako da je najbolje da tada pronađete knjigovođu koji će za vas sve to raditi. Pozdrav
Postovana, pausalna firma mi je otvorena 22.10.2018. u APR-u, dostavila sam elektronski poresku prijavu, uredno dobila resenje i platila poreze i doprinose za oktobar. Zanima me da li je potrebno da dostavljam poreskoj upravi zahtev za pausalno oporezivanje do 30.11.2018. za 2019.-u godinu? Hvala unapred
Milice, ne morate ništa da dostavljate poreskoj upravi za 2019. godinu.
Postovani
Obavio sam APR registraciju i podneo prijavu PPDG1R poreskoj upravi. Zanima me da li sam.i obavezi da se sam prijavim na PIO i zdravstveno (bilo putem centralnog registra tj elektronski ili salteru PIO /RFZO) ili me automatski APR prijavljuje?
Poštovani, ukoliko ste od APR-a dobili potvrdu o prijavi na obavezno socijalno osiguranje, onda ne morate sami da se prijavljujete. Ukoliko niste dobili tu prijavu morate da se prijavite sami ili preko portala Croso ili na šalter PIO u vašem gradu.
Postovni, da li je moguce registrovati preduzetnicku radnju van mesta prebivalista (u drugom gradu)? I da li znate kako je u tom slucaju regulisano zdravstveno osiguranje?
Poštovani, moguće je registrovati preduzetničku radnju van mesta prebivališta, ali to opet zavisi od delatnosti kojom nameravate da se bavite, ukoliko su u pitanju usluge poput računarskog programiranja moguće je. Zdravstveno osiguranje se gleda prema mestu prebivališta, i zdravstvena knjižica se overava u RFZO prema prebivalištu, tako da to što je radnja registrovana u drugom gradu nema veze sa zdravstvenim osiguranjem.
Hvala Vam na divnom članku i odgovorima.
Ne bilo mi zamereno, imam neka pitanja.
1) Da li su APR i Poreska uprava definitivno umreženi? Odnosno, da li se svaka promena u APR-u dostavlja Poreskoj upravi?
2) Da li postoji mogućnost da neko iz radnog odnosa postane paušalac? Jasno mi je da mogu da budem u radnom odnosu i preduzetnik koji isplaćuje ličnu zaradu, s tim što se zdravstveno osiguranje i naknada za nezaposlenost plaćaju samo po prvom osnovu.
Unapred hvala
Poštovani, odgovori slede:
1. Ne dostavlja se svaka promena Poreskoj. Prilikom osnivanja, dobićete PIB od Poreske, uz Rešenje o osnivanju dobijate i Rešenje o PIB-u. Međutim vi svakako morate da podnesete poresku prijavu PPDG1-R u roku od 15 dana od momenta osnivanja preko portala ePorezi. Ovo činite i za svaku promenu, npr. stavljanje radnje u mirovanje, promena sedišta i sl.
2. Zaposleno lice može postati preduzetnik- paušalac, i to mu je onda dopunska delatnost. I u ovom slučaju kao paušalac iz radnog odnosa lice plaća samo porez i PIO doprinos.
Pozdrav,
Poštovani,
Registrovao sam firmu preko APR-a, po dobijanju APR rešenja i dobijanju PIB i matičnog broja popunio sam elektronski poresku prijavu PPDG-1R za paušalno oporezovanje u junu i sad krajem avgusta dobio sam Rešenje od Poreske uprave u kom se odobrava da budem paušalac. Ali, u Rešenju ne piše ništa o tome koliki je porez i na koji se račun plaća, niti ima bilo kakva pravna napomena.. Koliko vidim, u ovom rešenju poreska uprava se poziva na prijavu preko APR-a, i na to izdaje da odobrava rešenje, a ne na datum i broj elektronski poslate PPDG-1R, Je li čekam novo Rešenje, ili treba nekom nešto da pišem ?
Poštovani, ne znam na kojoj ste opštini prijavljeni, ali većina opština samo šalje Rešenje za akontaciono plaćanje poreza. U svakom slučaju čekate Rešenje u kome vam piše iznos akontacionog poreza i doprinosa i uplatni računi, bez toga ne možete ništa da platite. Svakako ukoliko je prošlo više od 3-4 meseca od momenta registracije, možete otići do Poreske uprave, pronaći vašeg poreskog inspektora i raspitati se o Rešenju. S poštovanjem, PSK.
Postovani,
Registrovala bih firmu kao pausalac na adresi gde zivim ali mi to nije adresa iz licne karte. Moje pitanje je da li ce mi praviti problem u poreskoj zbog razlicite adrese jer kao pausalac zelim da se prijavim na socijano i penziono osiguranje?
Unapred hvala.
S postovanjem,
Poštovani, sedište preduzetničke radnje može biti različito od adrese iz lične karte, sedište može biti u jednom gradu a adresa u LK u drugom. Predmet registracije u APR-u je samo sedište preduzetnika ne i njegova adresa iz lične karte.
Поштована,
Планирам да отворим паушалну фирму, као лице у радном односу. Где подносим да сам у радном односу, како бих избегао плаћање доприноса за здравствено осигурање и осигурање у случају незапослености?
Унапред захвалан,
Милош
Prilikom popunjavanja registracione prijave imate opciju da obeležite da paušalnu radnju otvarate iz radnog odnosa. Takođe, kada se registrujete u APR-u, nakon toga potrebno je podneti PPDG1R prijavu na portalu ePorezi gde takođe u prijavi popunjavate da ste u radnom odnosu, i tada vas Poreska tereti samo za PIO doprinos i porez.
Postovani, nadovezujem se na komentar iznad, ako je komentar za drugu temu tj clanak ispravite me. Interesuje me kada imate paušalnu radnju a i radni odnos kod drugog poslodavca, kako se onda obračunava godišnji prihod tj porez gradjana? Da li se sabira neto prihod iz firme gde radite i prihod od paušala ili je pausalni prihod vec oporezovan i da li treba da se iskaze na godisnjoj prijavi?
Prihod o paušala ne ulazi u obračun za godišnji porez na dohodak građana.
Postovani, sta se desava ako kao pausalac predjem limit od 6 miliona 31.12.2019.? Kada sam u obavezi da to prijavi poreskoj? Od kada mogu da racuna da ce poreska doneti resenje da moram da vodim dvojno knjigovotsvo? Hvala
Da dodam jos jednu stvar. Sta ako pausalnu radnju stavim u mirovanje takodje od 31.12.2019.? To je skorz moguc scenario s obzirom da na snagu stupa novi zakon o porezu na dohodak gradjana.
Željko, ukoliko pređete limit od 6 miliona 31.12.2019. godine, tada ste u obavezi da od 01.01.2020. počnete sa vođenjem knjiga. Ne čekate da vam Poreska donese rešenje već se sami prijavite da ste prešli limit i obaveštavate poresku o početku vođenja knjiga. Odgovor na vaše drugo pitanje: naravno možete radnju staviti u mirovanje 31.12.2019, to vam niko ne brani, ali ukoliko izađete iz mirovanja morate otpočeti sa vođenjem knjiga.
Veliko hvala na odgovoru.
Da li možete da mi odgovorite na još dva pitanja.
1) Da li sam o obavezi da obavestim poresku da od 01.01.2020. počinjem sa vođenjem knjiga ukoliko radnju stavim u mirovanje? 2) Da li mislite da je bolje da zatvorim radnju ili da je stavim u mirovanje?
Hvala unapred!
Željko, niste u obavezi da obavestite poresku ukoliko stavite radnju u mirovanje. Poreska uprava mora da donese rešenje kojim vam nalaže vođenje knjiga, tako da kada opet izadjete iz mirovanja, počećete sa vođenjem knjiga. Odgovor na drugo pitanje zavisi od toga da li želite da nastavite da radite kao preduzetnik ili ne. Ukoliko niste sigurni, stavite radnju u mirovanje neko vreme, i nakon toga je možete zatvoriti, ukoliko odlučite da više ne želite biti preduzetnik.
Hvala Vam puno na odgovorima, dosta ste mi pomogli!
Poštovani,
Ove nedelje sam otvorio paušalnu firmu u radnom odnosu i podneo zahtev za otvaranje računa u banci. Da li do 30.11.2019. morao predati PPDG1R prijavu kako bih bio paušalac i sledeće godine ili je taj deo već rešen tokom registracije?
Hvala,
Dejan
Dejane, ukoliko ste prilikom podnošenja Registracione prijave označili *paušalno oporezivanje, to je dovoljna informacija za poresku upravu i ne morate podnositi nikakvo dodatno obaveštenje. Ono što je vaša obaveza nakon osnivanja radnje je podnošenje poreske prijave PPDG-1R preko portala ePorezi u roku od 15 dana od osnivanja.
Postovani,
Podnela sam zahtev da se prebacim sa pausalnog sistema na sistem vodjenje knjiga preko zarade 27.11. , jos nikakad odogovr nisam dobila, a ne znam da li je treba njima da posaljem opet (preko knjigovodje) PPG1 obrazac i jos nesto mozda? Ili sam zakasnila? Hvala unapred na odgovoru.
Aleksandra, nikakvo obaveštenje od poreske uprave nećete ni dobiti. Vaše je bilo da predate obaveštenje, što ste i učinili. Ono što je još potrebno jeste da počev od 01.01.2020. godine podnesete poresku prijavu PPDG-1S preko portala ePorezi, ali pretpostavljam da to vaš knjigovođa već zna.
Postovani,
Preduzetnik sam i pausalac. Ne prelazim limit od 6000000 prometa. Da li sam obavezan da vodim dvojno knjigovodstvo od 01.01.2020 i sta se desava sa nevracenim pozajmicama koje sam uplatio sam sebi, da li cu morati da platim porez na njih s obzirom da su sluzili za pokrivanje likvidnosti? Sta je moguce resenje ukoliko moram da platim porez na to, da li mogu da se odreknem pozajmica i ne platim porez? Hvala
Petre, niste u obavezi da vodite dvojno knjigovodstvo. Ukoliko ne prelazite limit od 6 mil. dinara i samostalni ste u odnosu na nalogodavca možete nastaviti sa radom kao paušalac, to je vaš slobodan izbor. Pozajmice ne unosite u KPO knjigu. Trebalo bi da izvršite povraćaj pozajmice kada budete imali sredstva za to na preduzetničkom računu i ne plaćate nikakav porez na pozajmicu.
Postovani, 2019 god presao sam limit od 6mil ali imam pozajmice. Bez pozajmica prihod je 5.900.000din.
Da li sam u obavezi da se javim Poreskoj sluzi zbog toga?
Miroslave, pozajmice se ne unose u KPO knjigu, i ukoliko bez pozajmica ne prelazite 6 miliona niste u obavezi da se javite poreskoj, u 2020. nastavljate kao paušalac.
hvala puno na odgovoru
Postovani,
Da li je kaznjivo nevodjenje KPO knjige? Desi mi se da neki period ne popunim KPO knjigu pa je onda popunjavam retroaktivno.
Igore, ukoliko vam poreska uprava traži KPO knjigu u obavezi ste da istu dostavite, takođe, KPO knjiga je jedina evidencija koju paušalno oporezovani obveznici moraju da vode, i u tom smislu morate je imati. Sa druge strane koliko ažurno vodite tu evidenciju, odnosno da li je popunjavate svaki put kada izdate račun, ili u nakon određenog vremenskog perioda, to je vaša stvar.
Poštovana,
Da li je potrebno svake godine overavati KPO knjigu od strane Poreske uprave? I to nad – na kraju kalendarske godine (na primer, odnese se 31.12.) Ili na pocetku (04.01.)? Koje su posledice ako se knjiga ne overi?
Jovane, po zakonu overa KPO knjige je obavezna, međutim u većini filijala Poreskih uprava overa se ne radi, i ne snose se nikakve posledice. Savetujemo vam da kontaktirate vašeg poreskog inspektora i proverite da li morate da overavate KPO knjigu u vašoj filijali Poreske uprave.
Poštovani,
Paušalac sam i klijent iz inostranstva mi namerava isplatiti honorar (prihod) i refundaciju putnih troškova i smeštaja koje sam platio iz sopstvenih resursa. Da li u limit od 6 miliona ulazi ceo uplaćeni iznos ili samo fakturisanu iznos vezan za honorar? Da li prilikom izjave banci treba naglasiti koji je iznos refundacija putnih troskova a koji je zarada?
Miladine, u limit od 6 miliona ulazi sav iznos koji si fakturisao stranom klijentu, nije bitno na šta si taj novac potrošilo. Ovde bih ti skrenula pažnju na test samostalnosti jer refundacija putnih troškova i smeštaja više ukazuje na radni odnos kod tog klijenta nego na samostalno poslovanje.
Draga Gordana,
Kada se agencija registruje u drugoj opštini, za delatnost za koju nije potrebno imati prostorije (Poštanske aktivnosti komercijalnog servisa), da li je potrebno imati Ugovor o zakupu? Neki su to spominjali.
Ako nije, da li to znači da može bilo koja adresa da se upiše?
Ako je potreban, da li to važi i za adresu gde se nalazi roditeljska kuća ili nekog od rodbine?
Hvala!
Kristina, po pravilu morate imati osnov korišćenja prostora u kome se pravno lice nalazi. To može biti ugovor o zakupu na odredjeni iznos, a ako je roditeljska kuća u pitanju onda može biti i ugovor o ustupanju bez naknade.
Ovo morate imati ukoliko vam u nekom trenutku Poreksa uprava bude tražila te podatke.
Poštovana,
Kada sam zvao poresku rekli su mi da je njihova nadležnost isključivo KPO knjiga, a da je izdavanje faktura zbog zakona o zaštiti potrošača.
Kako bih poslovao sa stranim klijentima kojima te fakture ne znače ništa niti ih oni trebaju, moram li izdavati sam sebi fakture zbog neke svoje evidencije ili je dovoljno samo unositi u KPO knjigu iznose koji stižu na račun u banci?
FAkture ne izdajete sami sebi već prema vašim klijentima koji vam šalju novac. Fakture će vam trebati za pravdanje priliva u banci, a i poreska često traži fakutre na uvid prilikom kontrole, tako da je bolje da ih ažurno pravite.
Dobar dan zanima me da li se stornirane faktute upisuju u KPO knjigu? I da li ako pogrešnim broj fakture (npr:predhodno je bila broj 9 a ja sam sledecu ispisala sa brojem 11) može da predstavlja problem ukoliko dodje do neke poreske kontrole?
Sandra, možete stornirane fakture upisivati u KPO knjigu, ako ne postoji mogućnost njihove izmene, upravo zbog toga da pratite redosled brojeva na fakturama.
Postovani,
primetio sam da pausalni iznos za placanje nije isti po opstinama, razlika je skoro duplo izmedju nekih opstina. Otvorio bih firmu za transport robe i selidbe. Posto zivim u Bg-u gde je pausalni iznos najveci, zanima me da li mogu da otvorim firmu van mesta prebivalista, a da deltanost obavljam u Beogradu? Firmu bih otvorio na adresu prijatelja van Beograda.
Unapred, zahvalan na odgovoru,
srdacan pozdrav.
Stefane, sedište firme treba biti u mestu gde se obavlja delatnost. Međutim veliki broj lica otvara firme van mesta obavljanja delatnosti upravo iz razloga plaćanja manjeg poreza i doprinosa kod paušalnog oporezivanja. Ukoliko vam delatnost nije vezana za mesto (npr ne morate da imate lokal i sl.) možete otvoriti firmu u drugom mestu.
hvala na odgovoru 🙂 posto je kombi prevoz u pitanju, tj deltanost 49.42, lokal nece biti potreban 🙂
hvala jos jednom
Zdravo,
da li znate koliko bi mi ispali mesečni troškovi ukoliko bih otvorio firmu kao preduzetnik/paušalac, a takođe sam u redovnom radnom odnosu?
Beograd, ali mogu i druge opštine, cilj je da što više smanjim troškove.
Delatnost bi bila veb portali, websajt je u pitanju.
Hvala unapred 🙂
Stefane, prema kalkulatoru paušalnog poreza i doprinosa sa sajta Poreske uprave, u 2021.g vaš porez bi bio oko 23.000 dinara.
Zdravo,
Da li moram imati zaposlenog ako otvaram preduzetničku radnju 4941 (drumski prevoz tereta) iz radnog odnosa? (Paušalac)
Sam bih vozio u slobodno vreme.
Hvala
Aleksandre, ne morate imati zaposlenog, iako ste preduzetnik iz radnog odnosa.